tisdag 6 januari 2009

I morgon är det dags...

Vägningsdag i morgon, känns både bra och inte... Jag tror (hoppas) att jag har tappat det jag la på mig under julhelgen, och förhoppningsvis nåt gram till så att jag blir ordentligt peppad... Jag längtar efter räksalladen som vi brukar äta efter vägningen, det ska bli så härligt att komma igång med ordentliga vanor igen. Det blir skönt att kunna koncentrera sig på viktväkteriet igen utan en massa annat som lockar. Tyvärr så åker darlingen iväg och jobbar borta tills på fredag så jag blir ensam om allt här hemma, både barnhämtning och lämning, eldning, vedhämtning, ev. skottning (det skulle komma snö på torsdag) matlagning, tvätt, städning osv. listan går att göra hur lång som helst... Men det kommer att gå bra, vi har ju fixat det förr och det är lustigt hur duktiga barnen är på att hjälpa till och lyda när bara jag är hemma... =0) Det gäller ju dessutom bara 3 dar och tiden går fort när det är fullt upp...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med vägningen i morgon:) Kram Jenny

Anonym sa...

Lycka till på vägning i morgon! :)

C sa...

Jenny och *Pinglan*:
Tack, det behövs nog... =0)