söndag 11 januari 2009

Söndag

Dagen började med en lång sovmorgon, vi fick faktiskt ligga ända till 11 med korta avbrott för frågor och pussar och kramar från barnen. Sen frukost och efter det dags för middagslur för minstingen (och maken), när de vaknat så blir det utevistelse för hela familjen, det är -4 och sol, härligt.

För en stund sen när jag satt här så kände jag att "va gott det skulle vara med choklad" klev upp och tänkte hämta en Japp men vände och tog två clementiner istället. Chokladsuget försvann och jag känner mig stolt!

I morgon så åker maken iväg på jobb igen och blir borta till onsdagkväll, tur att man börjar att bli van med det här att han inte är hemma och man får fixa allt själv... MEN det är naturligtvis bättre då han jobbar på hemmaplan!

Snart är det onsdag igen, längtar! Det måste väl vara ett positivt tecken att jag längtar efter onsdagen? Det måste ju betyda att jag är tillbaka in på rätt spår igen och att jag kommer att våga visa mig i bikini till sommaren (jag brukar iofs ha bikini på stranden vid stugan men det räknas inte) det skulle vara väldigt roligt att gå och köpa en fin bikini som passar och sitter bra nån gång i maj-juni. Hänger du med Zaza? Det är ca 4,5 månad till första veckan i juni, dvs. ca 18v. Tänk om jag kunde minska 20 kilo till dess... Det får banne mig bli mitt mål! Jag ska (försöka) väga 110kg vid första vägningen i juni!

Update: Det är 20,5v kvar till den 3 juni såg jag när jag räknade i almanackan och det låter bättre... Ca 1kg i veckan alltså ska jag minska... :-S

4 kommentarer:

Zazas Nystart sa...

Jag hänger på! Det innebär att jag vid 1: a vägningen i juni ska ha minskat till 87,1 kg = 20 kg ner.
Det innebär oxå att vi måste börja röra på fläsket! Vad sägs om 30 min fysisk aktivitet av valfritt slag minst 5 dar i veckan? Hänger Du med på det?

Kramar Zaza

C sa...

Japp! Bra idé! Jag har bestämt att vi ska ställa av Golfen och då har jag absolut inget val när jag ska iväg med sonen till skolan vissa veckor och då blir det minst 40 min per dag... Jag börjar på torsdag med det... känner att det blir lite väl mycket denna vecka när barnen är långa dagar på dagis/skola. Fast vem vet... Jag kanske kör igång i morgon... Fast då skulle det bli halt... Vi får se... MEN senast torsdag!

Zazas Nystart sa...

Coolers! Då kör vi för det!
Spännande!

C sa...

JAPP! ;0)