måndag 19 januari 2009

Även den interaktiva checklistan kan ha fel....


Dagen har gått enormt bra, när jag hade ätit middag så hade jag fortfarande 9,5p kvar så jag unnade mig en påse skumtomtar. Mycket smaskigt... =0)
Idag så använde jag hajmal i fiskgratängen som vi åt till middag. När jag skulle räkna points på fisken så upptäckte jag att det är ett stort fel i pointsguiden när man skriver in hajmal. Enligt checklistan så är 100g 4p, jag tyckte att det lät väldigt mycket eftersom det är en vit fisk så jag räknade ut pointsen själv och då blev det 1,5p istället, en enorm skillnad och det är jag tacksam för eftersom hajmal är helt klart den godaste fisken jag någonsin ätit och tillagat och jag äter den oftast en gång i veckan. Förut har jag tagit för givet att den skulle gå under duoval så jag har aldrig kollat upp pointsen tidigare men nu har jag insett att det lönar sig att kontrollräkna om man hittar något livsmedel som verkar ovanligt "dyrt" eller "billigt" med för den delen.

2 kommentarer:

Zazas Nystart sa...

Ser smarrigt ut med de där gubbarna!
(Fröken Svullas kommentar) INTE min! He, he...

Ja, undrar hur många fel som smugit sej in ? Borde kunna vara en hel del....

Natti, natti

C sa...

Ja, det var gott! =0)

Det är ju snarare konstigt om det inte skulle vara ett antal fel...

Sov så gott!