tisdag 6 januari 2009

Frusen

I morse så hade vi -24 vid 9-tiden, inomhus låg nog värmen på ca +16 på nedervåningen, uppe var det varmt och skönt. Tyvärr så tog det några timmar innan det blev behagligt på nedervåningen vilket inneburit att jag har gått omkring och frusit hela dagen. Jag har gått omkring med mina iskalla tår i tjocka duntofflor, suttit i fåtöljen och läst insvept i en fleecefilt pimplande hett te mest hela dagen. På eftermiddagen så började temperaturen att stiga vilket innebar att det kändes ännu ruggigare inomhus, det är precis som att kylan kryper in när det blir varmare ute. Nu är det bara -5 ute och vi har 25 grader inne, jag har äntligen börjat att få upp värme i tår och nästipp. Jag vågar inte tänka på hur varmt det är uppe nu, det är nog närmare 30 grader där... =0) Tur att vårt sovrumsfönster står på glänt för annars så skulle det nog inte gå att sova öht.
Idag så lyckades jag med att fixa till en supergod köttfärssås till middag, jag hade blandat i lök, vitlök, champinjoner, minimajs, vita bönor, fraiche, milda mat extra och naturligtvis krossade tomater + en massa kryddor, jag vill ha mycket smak på min mat. Det är synd att jag aldrig använder mått utan alltid lagar mat "på en höft" för det blir omöjligt att göra om såna lyckade resultat. Även om jag utgår från recept så ändrar jag alltid med kryddningen och sånt.

2 kommentarer:

Zazas Nystart sa...

Men så gör du alltid gööör go mat!

Här är oxå skitkallt inomhus och det började vid väderomslaget i går trots "full sula" på elementen!

Tomorrow, tomorrow I lööv U tomorrow....Vägeradag, shopp dag, älskade sallad!!!

Kramar

Anonym sa...

Tackar, tackar...
Nu har vi +1, mycket mysko... Ja i morgon så blir det ordning på torpet igen! Längtar efter en räksallad! (då har de säkert slut på dem bara därför)
Kramar