fredag 30 januari 2009

Vårkänslor...

I dag så är det redan fredag... I helgen så ska vi hämta ved och försöka att fixa lite här hemma. Jag köpte nytt tyg på Rusta i onsdags så jag ska försöka att få till nya köksgardiner med. Jag har beslutat att vi går en rosa vår till mötes i köket. =0) Tyget är vitt med rosa gobelängmönster (heter det så Zaza?) det blir nog ljust och härligt i vårt vita kök... Jag skulle även få låna mattor av mamma som går i rosa, härligt! Uppdaterat: Medaljongmönstrat heter det ju...
Det känns så underbart att man kan ana ljuset i tunneln nu efter denna lååååååånga mörka höst och vinter. När vi åkte hem från stan i onsdags Zaza och jag så märkte vi en enorm skillnad, det var faktiskt "halvljust" när vi åkte vid 16-tiden, för nån vecka sedan så var det mörkt då...

Jag börjar att känna mig aningen bättre i förkylningen (igår var det nog bara trötthet som gav mig frossa) och ser fram emot att börja promenera och få lite styrsel på döfläsket som bara blir sladdrigare för varje kilo jag går ner.
Hur har ni andra det med sladder? Drar kroppen ihop sig eller blir ni lösa och sladdriga som mig?
Jag ska nog börja att sola några minuter på jobbet varje dag innan jag går hem för hur det än är så är brunt fläsk finare än blekgrått... =0)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt det bara var en förkylning så att inte influensan kom och ansatte dig! Vi eldar också med ved, och jag fick ryggskott precis när vi skulle bära in ett lass förr-förra gången. Det kommer min man aldrig att glömma, knappast jag heller. Lycka till med sladdret ;O).

C sa...

De där rackarns ryggskotten kommer alltid när de är som minst lämpliga...
Tackar, tackar... =0)

Zazas Nystart sa...

Hej stumpan! Tack för kaffet!
Jag skulle nog kalla det för medaljong mönstrat men jag vet inte om det är "rätt".
Däremot kommer gardinerna att bli helt rätt i ditt gulliga kök!
Kommer ni i morgon?

Kram Zaza

C sa...

Du har så rätt så... Medaljongmönstrat var ordet jag sökte...

Självklart kommer vi...

Kram kram