fredag 2 januari 2009

Fredag

Min nyårsafton blev inte riktigt som jag hade planerat, detta pga. en underbart god flödeost och goda kex... =0) Nåväl, det var inte så mycket över pointsen så jag får ändå vara nöjd... Däremot så blev gårdagen en besvikelse pointsmässigt... Jag kom i säng vid 4-tiden på morgonen, detta efter att jag eldat i pannan och läst ut en bok (var jättepigg när vi kom hem vid 2-tiden) och vaknade första gången av att äldsta sonen tyckte att han sovit jäääääääättelääääänge eftersom klockan visade 8.30 mot det vanliga 7.30... Jag däremot tyckte inte att det var lääääääänge alls, skickade honom i säng och lyckades somna om i en timme tills yngre sonen kom in och deklarerade att han minsann skulle sova till kl.12 och det i vår säng... Han somnade tyvärr inte om men låg lugnt tyst och stilla och blundade i sängen. Sen så höll jag precis på att somna om och då kom förstås storebror in och tyckte att han skulle gå upp, det tyckte inte vi utan skickade honom tillbaka till sängen, så fortgick det med 30 minuters mellanrum fram till att jag gav upp och klev upp och gjorde frukost vid 11-tiden.
Frukosten intogs och landade på 8p (om jag inte missminner mig), det var sen det startade... Jag var trött som bara den och kroppen krävde "nåt" för att hålla sig vaken, jag provade med än det ena och än det andra. Sen så hittade jag resterna av nyårsaftonens lösgodis... Jag kan säga som så, att, jag åt nog konstant i en timmes tid... Sen krävde kroppen salt och jag övergick till chipsen... Nyårsdagen var helt klart den sämsta dagen pointsmässigt under hela långa jul- och nyårshelgen... Så...

Idag har jag däremot hållit mig strikt till mina points, har ätit frukost, 7p och lunch, 5p, dessutom så har jag druckit bra med vatten. Jag har däremot inte ätit något mellanmål ännu eftersom jag klämde in ett sjukgymnastbesök mellan frukost och lunch, sen så har jag planerat middagen och den kommer att landa på ca 9p. En helt ok dag med andra ord, jag har dessutom utrymme för både Japp och VV-chips om jag skulle vilja... =0) Det känns som att jag har halkat in på rätt spår igen, ikväll ska jag sätta mig och göra matsedel fram till onsdag och jag vet att med planering så funkar jag betydligt bättre, Sen blir det ny matsedel på tisdag och sen är vardagen igång igen för på onsdag börjar skolan och maken börjar jobba och det är dags för viktväktarna på "rätt" dag igen. Det är helt ok med andra ord. Det känns som att 2009 kommer att bli mitt år trots en dålig start!

2 kommentarer:

Zazas Nystart sa...

Klart det blir!
Det är i år vi ska brassa på ordentligt mot våra mål!
Tänk dej shoppingresan vi ska göra när vi nått ända fram!!! =)

Kram

C sa...

Tänk dig va gubbarna kommer att få bära... =0)