torsdag 8 januari 2009

Snö

Dessa underbara, varma stövlar kan jag numera köpa, de är inte det vackraste man kan ha på fötterna med helt klart det varmaste.
Jag har nyss kommit in efter att skottat bort plogkanten. Hade precis gått in på toa och bytt om till pyjamas när jag hörde att plogbilen körde förbi, så det var bara att trycka ner fötterna i makens varma stövlar, täckjackan, handskarna och dra mössan över öronen. Jag kan tänka mig att jag var en vacker syn därute med mina röd-blå-gulrandiga pyjamasbyxor... =0) Makens stövlar är också ett kapitel för sig, de är de varmaste stövlarna som går att hitta, nackdelen är att jag ALDRIG kunnat köpa såna för att mina ben varit för tjocka. NU kan jag få ner fötterna/benen i dem och lånar dem så fort som jag har tillfälle. Nästa vinter är det jag som köper såna jag med.
Pointmässigt så har det funkat helt ok idag, det är tur att barnen är hemma när maken jobbar borta. Om det bara hade varit jag som skulle äta mat så hade jag nog inte lagat mat idag för det kändes jättedrygt att börja med maten i em. Men när man har barn så är det bara att sätta igång och laga mat...

Inga kommentarer: