söndag 18 januari 2009

Seglördag


Idag har det inte hänt mycket i detta hem, jag har äntligen fått undan alla julsaker och sorterat dem i flyttlådorna. Har tagit ner gardinerna i vardags-och matrum och väntar på att sätta upp nya fräscha i morgon, måste putsa av fönstren med. Jag såg att de var alldeles dammiga och ändå putsade jag dem till 1:a advent... Det kommer att bli så fräscht och härligt med ljusa gardiner som släpper in lite sol och framförallt ljus.
Nu behöver jag ljus i mitt liv, jag vill bli pigg nån gång och orka mera än vad jag gör för tillfället. Jag känner mig helt tömd på energi, jag vill promenera, jag vill simma, jag vill städa, jag vill jogga, jag vill leka med mina barn, jag vill, jag vill, jag vill men jag har ingen ork till någonting alls just nu. Först måste jag bli kvitt denna rackarns förkylning som sätter ner min ork så enormt men sen så SKA jag börja promenera, jag borde börja simma med eftersom det är något som jag verkligen älskar att göra. Jag ska banne mig börja att simma ett par mornar i veckan när jag lämnat barnen. Det ska bli så härligt, det är mitt löfte till mig själv! Men först så måste jag som sagt bli frisk...