torsdag 22 januari 2009

En jättelång lista


1. Hur gammal är du om fem år? 43,5 år USCH så gammalt det låter...
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Idag? Maken och sonen sovande, inte mycket till umgänge....
3. Hur lång är du? 1,84 stolta centimetrar
4. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio: Wall-E
5. Vem ringde du senast? Hmm... Det var nog maken
6. Vem ringde dig senast? Mamma
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vad det gäller...
8. Är dina föräldrar gifta? Eftersom pappa är död sen några år så måste jag tyvärr svara nej på den frågan men de var det när han dog och de skulle ha firat 39 år i år.
9. När såg du senast din mamma? 12/1
10. Vilken ögonfärg har du? Det beror på vilket humör jag är på
11. När vaknade du i dag? När klockan ringde 05.30
12. Vilken är din favoritjulsång? O halga natt
13. Vilken är din favoritplats? Jag har 3, hemma, stugan och svärmors sommarhus i Finska skärgår´n
14. Vilken plats föredrar du minst? I bilen på de halkiga vägar vi har just nu
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om exakt 10 år? I Thailand eller nåt annat härligt varmt ställe på vintersemester, annars här i vårt mysiga hus...
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Ingenting, jag var ett otroligt tryggt barn som ALDRIG (inte ens som vuxen) drömt en mardröm!
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Barnen eller maken... Minns inte eftersom jag inte har skrattat idag...
18. Hur stor är din säng? Min är 90 cm och maken har också en sådan och de står bredvid varandra ihopskruvade. Vi ska dock byta till en lite smalare modell.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Vi har både och...
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Enbart trosor
21. Hur många kuddar har du i sängen? En
22. Vilka länder har du besökt? Norge, Finland, USA
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Där jag har mitt barndomshem, där jag bodde när jag gick i gymnasiet, där jag och ex-maken köpte hus, där min bror bodde förut, där jag och maken bodde förut (65 mil bort), där vi bor nu...
24:an fanns inte....
25. Är du social? Både och fast jag trivs bäst hemma
26. Vilken är din favoritglass? Texas pecan
27. Vilken är din favoritefterrätt? Äter sällan efterrätt men är barnsligt förtjust i Marängswiss
28. Tycker du om kinamat? Ja!
29. Tycker du om kaffe? Tyvärr alldeles för mycket, hade vant mig av med kaffe och drack bara några koppar i veckan, nu är jag åter tillbaka till några koppar om dan... (koppar=muggar)
30. Vad dricker du till frukost? Vatten
31. Sover du på någon särskild sida? Oftast på vänster sida
32. Kan du spela poker? Ja men det är lääääääääääänge sen sist så det är inte säkert att jag kan längre
33. Tycker du om att mysa/kela? Ja, lovely
34. Är du en beroende människa? Ja, av en del saker är jag säkert beroende
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte nu längre men i högstadiet så var det en tjej som var född samma dag som mig.
36. Vill du ha barn? Jag har 2 och vill gärna ha ett till (men vill nog gå i mål först)
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och jag hoppas att jag slipper
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet
40. Vad spenderar du helst pengar på? Hmm... inredning kanske...
41. Äger du dyrbara smycken? Inte pengamässigt men känslomässigt... Vigsel-och förlovningsringarna, halsbandet jag fick av maken vår första julafton tillsammans och örhängena som jag fick på min första morsdag, berlockarmbandet där jag samlar mina "stjärnor"
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Hmm... Inredningsprogram kanske... Har inga "måste-se-program"
43. Kan du rulla med tungan? Nej
44. Vem är den roligaste människan du känner? Det vet jag inte, det är många som är roliga på sitt sätt. Men yngste sonen är nog lite extra rolig
45. Sover du med gosedjur? Räknas maken? ;-)
46. Vad har du för ringsignal? Barn som gråter
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej men jag tror att mamma har...
48. Hund eller katt? Har båda
49. Flirtar du mycket? Det kan jag inte påstå
50. Kan du byta olja på bilen? Ja, det skulle jag kunna göra om jag måste men det är inget favoritgöra precis så jag får det gjort när jag lämnar in bilen på service, MEN jag kan!
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
52. Vilken var den senaste boken du läste? Läser "Sommarbarn"
53. Den bästa bok du läst? Ingen aning, har läst många bra
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
55. Dansar du i bilen? Nej, det verkar inte riktigt normalt...
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix FM
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? tor 2009
58. När var du i kyrkan senast? Dagen innan 1:a advent
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Vet inte om jag hade någon favorit
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Några nätter som barn

Inga kommentarer: