tisdag 16 december 2008

Matsedel

Denna gång så gör jag matsedel för 1½v. detta för att jag kommer att väga mig på måndagar de följande 2 dagarna eftersom vår kära konsulent inte kände för att hålla öppet på jul- och nyårsafton... =0)

Onsdag: Pastagratäng, rester från idag som räcker till mig och pojkarna eftersom maken jobbar borta ons-fre.

Torsdag: Hemlagat potatismos och hemlagade färsbiffar

Fredag: Potatisklyftor, skinkstek och bea om maken hinner hem till middag, annars så äter barnen och jag ute på fre.kväll "nåt roligt ska vi väl få ha när han lämnar oss ensamma hemma..." ;0)

Lördag: Paj av något slag hos mor som fyller 60 (det blir säkert något ej så pointsvänligt med)

Söndag: Hemlagade fiskburgare med bröd

Måndag: Kålsoppa och varma mackor

Tisdag: Fisk i kokosmjölk, ris

Onsdag: Julmat för hela slanten, bortbjudna

Torsdag: Tortillalasagne

Fredag: Bortbjudna

Lördag: Potatisklyftor, skinkstek, bea

Söndag: Hemlagad pizza

Inga kommentarer: