torsdag 4 december 2008

Det är så härligt

Jag har nu gått ner ungefär 13kg sen den där dagen i maj då jag kände att nu får det banne mig vara nog. Att det sedan tog ca 20v. innan jag körde igång ordentligt är en annan sak, jag behövde nog den tiden till att mogna och göra mig redo inför den stora förändringen av mitt liv...
Den senaste veckan har jag upptäckt att det har faktiskt hänt saker även med min kropp och inte bara vikten. Jag har som jag skrivit tidigare upptäckt att mitt halsband går att få upp på hakan, jag kan stänga makens varseljacka, jag har krymt så pass att jag har "nya" kläder till jul utan att köpa några...
Men vad jag har sett den sista veckan är att mina händer och även handleder har krymt, de som känner mig vet att jag har aldrig haft några "tjocka" händer, mina fingrar har varit relativt smala. Nu så har jag fått tydliga blodådror på händerna, förut så har man bara anat den blåa färgen men nu ser man ådrorna, handlederna ser riktigt slanka ut. Mina ben har minskat i omfång, det såg jag häromdan när jag satt på toa. :-) Mina axlar har smalnat av och även armarna. Ansiktet har börjat att få tillbaka sina konturer. Det är en underbar känsla när man SJÄLV ser att man krymper...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Grattis till din fina viktminskning! Bra jobbat!
Själv skrev jag in mig i tisdags!

Den maten du veckoplanerar... Är det egna recept eller från nån VV kokbok?? Det är mycket som låter gott nämligen!

Kram

C sa...

Nenny:
Tack!
Den mesta av maten är ifrån veckomaterialet hos viktväktarna, vissa rätter är "egna". Säg till om det är något speciellt som du vill ha receptet på så lägger jag ut det här i bloggen.
Kram och lycka till!

Zazas Nystart sa...

Hej Gumman!
Jag ryyyyyyser när jag läser vad du skrivit!
Du och jag har ju provat några ggr tidigare att gå denna väg tillsammans och jag vet ju hur snacket gått oss imellan då....

Det här är ngt helt annat...Den här gången fixar vi det...This is it!......snyft...jag blir rakt rörd

C sa...

Zaza:
Självklart gör vi det, det är ju bara så... Det är vår tur nu! :-)