måndag 29 december 2008

Bokslut för mitt 2008



Januari
Året inleddes i glädje, jag var helt oväntat gravid, vi hade nyss flyttat till vårt härliga hus och framtiden såg minst sagt lovande ut. Glädjen byttes snabbt ut till sorg då vi fick missfall den 4/1.

Februari
Månaden försvann som i ett töcken, gravid direkt igen med missfall som resultat även denna gång. Förkylningarna avlöste varandra i familjen.

Mars
Även mars försvann i en förkylningsdimma, jag tröståt för det var ju sååååå synd om mig...

April
Började att se ljuset i tunneln, vi åkte till Stockholm i slutet av månaden, dumpade ungarna hos svärmor, bodde på hotell och gick på show. Det var inte fullt "så synd" om mig längre...

Maj
Månaden inleddes med Stockholmsvistelse, vi öppnade upp stugan för året, premiärsov där i mitten av månaden och luften blev plötsligt lättare att andas. Jag kände att nu får det banne mig vara nog och skrev in mig hos Viktväktarna 080528.

Juni
Var i stugan så fort vi var lediga, gick till VV en gång! Kämpade med tröttheten som hotade att kväva mig, var så trött så att det ofta kändes som att hjärnan "kokade", längtade till semestern...

Juli
9/7, äntligen semester! Åkte på "minisemester" den följande helgen med vänner och barn. Härligt med hotell och lyxsvit! Tillbringade så mycket tid som möjligt i stugan, trött som bara den, sov massor men kände aldrig att jag fick nog med sömn. Kände däremot panik (med "hjärnkok") varje morgon av barnens prat, tjatter och skrik som var det första jag hörde när hjärnan gick från sömn till vakenhet. Sov middag så fort jag hade möjlighet, kände mig trots det aldrig utsövd. Njöt av semester, sol och bad

Augusti
Åkte till finska skärgår´n en vecka med make, barn och svärmor, underbart att bara få vara med bastu, bad, öl och godis i massor. Kom hem och slängdes in i vardagen igen med jobb, skola, dagis, stress. Fortsatte att vara sjuk och frisk om vartannat. Ständigt trött. Möhippa och 80-talsfest.

September
Bästa J gifter sig med sin älskling. Jag är fortfarande sjuk av och till, börjar att fundera i Viktväktarbanor igen, ringer Zaza och övertalar henne att börja med mig, vi bestämmer den 15 oktober som startdatum. Lever på som vanligt och är trött...

Oktober
Börjar månaden med urinvägsinfektion... Sen fest tillsammans med makens jobbkompisar med respektive, jätteroligt! Börjar VV och upptäcker till min glädje att jag får ett resultat på -2kg trots ca 20 veckors uppehåll, fester och semester. Är trött, sjuk och frisk... Gör illa axeln men jobbar ändå.

November
Känner att axeln inte kommer att läka själv, tar kontakt med sjukgymnasten, åker på halsfluss och käkar penicillin. Är trött, trött, trött. Funderar på om halsfluss och axelont är min kropps sätt att tala om att jag ska ta det lugnt och vila. Viktväkteriet går strålande.

December
Känner att jag inte kan fortsätta jobba med min onda axel, går till läkaren, får en kortisonspruta, blir sjukskriven och känner hur en tyngd lyfts från mitt bröst. Sover, sover och sover så fort som jag får chansen är ändå konstant trött och på dåligt humör. Har inflyttningsfest ett år efter inflyttning, vilken är jättelyckad. Viktväkteriet går det sämre med, avslutar året med mitt första pluss men är ändå övertygad om att jag kommer att nå mål senast 2010... Är fortfarande sjukskriven.

2 kommentarer:

Zazas Nystart sa...

Kramar i massor till dej Gumman.

C sa...

*Kramar tillbaka*