torsdag 25 december 2008

Julveckan

Under denna vecka så kommer jag inte att blogga så mycket, vi har svärmor på besök och jag har valt att inte berätta för henne (och resten av makens släkt) att jag viktväktar. Vi träffas inte så ofta och jag känner att de får väl själva upptäcka att jag blir mindre allt eftersom... Jag smyger också iväg när jag ska skriva i checklistan... =0) Nu har hela familjen + svärmor lagt sig för att "sova middag" och då passar jag på...
Igår så hade jag lovat mig själv att inte räkna points. Jag åt tomtegröt och en kanelknäcke till frukost. Sen hos moster så åt jag 2 skivor skinka, 3 skivor leverpastej, 2 skivor rökt korv, 1 skiva kalvsylta, 3 skivor ost, 3 msk rödbetssallad, 1 tsk mimosa, 3 ägghalvor med "räkgegga", 1½ köttbulle, 1 prinskorv, ½ potatis, 1 liten bit revbensspjäll (smakade bara en tugga), sallad, gurka och tomat. 2 havrekex, 2 bitar hembakt hårt tunnbröd, 2 bitar hembakt mjukt tunnbröd. Till kaffet så tog jag av alla kakorna (biskvi, knäckkaka, brysselkex, saffransbulle, och en kaka till som jag inte kommer på vad det var för sort) jag tog också en chokladbit. När vi kom hem så åt jag nötter, ca 5 valnötter, 3 mandlar och 2-3 hasselnötter, 1 "skiva" mandelmassa (från förpackningen) och 2 clementiner.

1 kommentar:

Zazas Nystart sa...

Ha en fortsatt God Jul ni med!!!
Kram Zaza