torsdag 18 december 2008

Inte en så himla bra pointsdag idag...

Idag så skulle jag vara hos företagshälsovården vid 12.30, jag var så himla trött innan så jag la mig och sov och tänkte att "jag tar en banan innan jag åker och en macka när jag kommer hem så får jag sova 2 timmar". Hur gick det då? Jo jag segade mig upp ur sängen, tur att jag ställt klockan, hade nog kunnat sova läääääääääääänge. Skyndade mig iväg och när jag åkt några kilometer så kom jag på att jag inte ätit någon banan, stressade iväg till FHV, ut därifrån och kom på att "visst ja, sonen skulle ha med sig en julklapp till skolan i morgon". Stressade in i en butik, hittade en present (och 2 bruna fleecefiltar) och kände hur magen kurrade. Ryckte till mig en chokladtomte i flykten, tryckte i mig den i bilen medan jag brummade iväg till sjukgymnasten.
Sprang in till kassan och betalade med andan i halsen kl.14.03 (skulle va hos sj.gymn. kl 14) och det tog en evighet i kassan eftersom jag kom upp i fribeloppet och de skulle fixa mitt frikort. Rusade in till sj.gymn då var kl.14.08 flåsade fram en ursäkt och blev misshandlad i 20 min. Sen hem på halkiga vägar och hämta barn, hem och andades en stund innan jag började att laga mat. Var hungrig som en varg och åt naturligtvis alldeles för mycket (dock inom pointsen) sitter nu och känner mig som en stoppad korv...
I morgon så får det bli andra bullar om jag ska klara 5hg till på måndag...

Inga kommentarer: