lördag 27 december 2008

Illamående


I mitt tidigare liv så har jag fullkomligt älskat choklad, Paradisaskarna (juletid) har slukats i ett nafs och gott har det varit... Idag så öppnade maken och jag en sådan och vi tryckte i oss choklad för glatta livet, efter ca 5 praliner så började jag att må illa men fortsatte ändå att äta och så kände jag att de förut så goda pralinerna (som nu slukats av gammal vana) smakade enbart fett, det kändes som att ta rent margarin i munnen... Huvva! Jag kan nog med all säkerhet lova att jag aldrig kommer att trycka i mig flera praliner... Den enda som inte smakade smör var trillingnöten men de nästföljande var rent ut sagt äckliga! I morgon och i resten av mitt liv så är Paradisaskar helt bojkottade av mig! Tacka vet jag Japp! =0)
I morgon så blir det fräsch mat som kommer in i min mun, det är slut med slisk för min del, längtar efter salladen som jag tänker äta på måndag!

2 kommentarer:

Zazas Nystart sa...

Älskar din formulering "I mitt tidigare liv"!
Jag åt oxå paradis praliner men jag tyckte i motsats till dej att de var supersmarriga!
I övrigt har det blivit ganska lite av julmat och " grejs" men jag längtar ändå efter den "grå" vardagen med sallader och nyttig mat.Då sätter nog viktminskningen fart igen!!

C sa...

=0)
Ja, nästa v. då SKA det visa ett fett - på vågen... Det värsta nu är att det känns som att det kommer att vara ett fett + denna v. med och då kommer man (jag) ju att ligga på +/-0 (jämfört med förra v)nästa v om det vill sig väl... =0(