söndag 7 december 2008

Olika mål

Jag sitter här och funderar på hur det kan bli... Jag har ju varit med i VV under flera omgångar under flera år, jag har räknat m, mf, p, jag har räknat prickar, jag har räknat points på både längden och tvären kanske ännu nåt program som jag glömt... Men jag har alltid gått in för det med samma glöd och mina mål har alltid varit: först och främst 2-siffrig vikt och sen att jag ska kunna ha typ storlek 42 eller ännu mindre och bli smal och snygg... Jag har börjat så glatt och hållit ut i några veckor, sedan så har det blivit sämre resultat på vågen och sen glesare mellan besöken för att sen helt upphöra. Jag undrar om jag öht kommit under 130 nån gång, jag tror faktiskt inte det trots att jag oftast legat på 135 som startvikt då.
Det är inte så konstigt att jag har gett upp varje gång eftersom jag har haft såna gigantiska mål. Nu är mina mål som följande: en stjärna i taget och 10% innan jul (har tillkommit nu när jag sett att möjligheten finns), sen så är nästa stora mål 2-siffrigt men jag har fortfarande mina 3-kilosmål under tiden, slutmålet är 80kg. Det viktigaste är att nå en hälsosam vikt som tillåter mig att få ett långt och lätt liv. Att jag sedan kommer att bli skitsnygg, det får komma som på köpet... =0) För det är inte längre så viktigt med utseendet som det var när jag var yngre. Min man tycker att jag är snyggast och sexigast i världen redan nu så jag känner mig nöjd med det och vet att han bara kommer att tycka att jag blir snyggare, jag bryr mig inte längre om andra kommer att tycka att jag blir snygg eller inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra!
Ta ett litet trappsteg i taget istället för att stirra dig blind på hela stora trappan.
Små delmål som är rimliga och möjliga!
Kram

C sa...

Ja ser du hur klok jag blivit med åren... *asg*
Nej. allvarligt... Det har blivit så enormt mycket lättare när jag insett att utseendet med en smal midja inte är vad jag strävar efter (även om det skulle vara roligt att kunna ha en skjorta instoppad i byxorna och ett snyggt skärp i midjan) utan att kunna bli smidigare, rörligare, lättare och framför allt hälsosammare...

Kram kram