måndag 23 mars 2009

En ny suuuuperlång lista

Lovar du att vara ärlig? Nä ;0)
Du heter: C
Smeknamn: darling eller mamsin, pappa kallade mig för Kojjá
Låt som när du är ledsen sörjer till? Ingen speciell men jag gråter nästan alltid när jag hör "Always On My Mind" eftersom den får mig att tänka på pappa
Beroende av: mina familj
Vad tror folk om dig? Ingen aning, men de flesta tror nog att jag är lugn och stabil... ;-)
Stämmer det? För det mesta...
Vad får du oftast komplimanger för? Jaa du... Min matlagning kanske....? Och att jag är världens bästa mamma får jag höra ofta
Vad säger du för att imponera på någon? Jag försöker inte att imponera, folk får ta mig som jag är...
Hur imponerar man på dig? Det krävs nog en hel del för att jag ska bli imponerad, men Zaza har gjort mig rejält imponerad genom att bli en sån datanörd, hon som tidigare mer eller mindre trodde att datorn skulle explodera om man nuddade vid den... ;0)
Brukar du skratta för dig själv? Det händer då jag kommer på mig själv att göra nåt dumt. Eller när jag läser något roligt.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Sov gott så hörs vi i morgon. Skickar ett mess runt halv åtta. Kram"
Var bor du? I vårt hus i en by
Trivs du där? Jag stormtrivs och vill bo här jämt
Äger du några converse: Nix
Sprit, cider, vin eller öl: Öl i första hand och vin går fetbort, resten duger...
Brukar du bli för full: Nix, men ibland glömmer jag tydligen att äta innan och då mår jag INTE bra sedan
Har du haft sex idag: nix
Hur svarar du i mobilen: Med förnamn eller hello darling om maken ringer eller hallå om det är "okänt nummer" (eftersom jag inte vill avslöja att det är jag om en viss bitch ringer)
Vem ringde du senast? maken
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Hmmm det är ju minst en timme sen, hur kan nån tro att jag ska komma ihåg det nu...? Men det var väl typ: puss puss saknar dig vi ses i morgon godnatt, typ... =0)
Antal timmar sömn inatt: ca 6, som vanligt minst en för lite
Sov du ensam: maken låg tätt intill
Brukar du komma i tid: ja, jag är väldigt sällan sen
När mår du bra: när mina nära och kära har det bra
När blev du fotad senast: i helgen tror jag att jag (tyvärr) fastnade på något kort
Hur känner du dig nu: för pigg för att lägga mig trots att jag borde sova men eftersom maken är bortrest så vet jag att jag kommer att ha svårt att somna
Vanligaste färg på dina kläder: Hmmm.... Jeansblå kanske för jag har nästan alltid jeans
Vad tycker du om fötter: beror på i vilket syfte, men de är ju ganska bra å ha...
Vad saknar du: sovmornar och maken
Hade du en bra kväll igår: Japp
Favorit dryck på morgonen: Vatten
Rakar du benen: japp
När brukar du oftast gå och lägga dig: mellan tio och elva
Är du blyg? Beror vad det gäller
Sysslar du med någon idrott: Jag ska ju börja att simma i morgon... Annars så räknas väl bubbelpool och bastu också, eller...? ;0)
Vill du hellre ha mail än brev: jag vill ha båda
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: JA!
Har du spytt offentligt: nej
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Slänga bh:n, och gå med bar överkropp(om det va sommar) gud va skönt!
Är du nöjd med ditt liv: JA! Speciellt nu när jag tog mig i kragen och började läsa igen
Är du bortskämd: Ja, men inte materiellt. Jag har världens bästa familj och det är inte alla bortskämda med...
Vad gör du i morgon: Simmar, bastar, bubblar och pluggar(om jag inte däckar i soffan som sist jag bubblade)
Vad är det värsta du vet? Barn som far illa
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? det beror på vad som räknas som slöseri!
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Det kan man ju fråga sig, jag måste nog tänka över den frågan...
Vad längtar du till? Stugan och sommarn
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det tycker jag
Vad använder du för shampoo? Jag har nog Jane Hellens nu... Äkta 80-talsnostalgi
Vad är det finaste du fått? Min familj
En speciell dag du minns: 15 oktober 2008, då jag började min viktminskning på riktigt
Hur gammal är du: 38, snart 39
Tycker du om någon just nu? Eftersom jag tjatar om maken så är väl svaret ganska givet...
Du samlar på: Dammråttor(har jag insett att jag tydligen gör)
Gröna eller röda äppeln: Numera röda men det ska vara Royal Gala
Vem ringer du när du är arg/ledsen: maken, Zaza eller J
Gillar du golf: inte alls, men har en golftokig svärmor
Vilken tid gick du upp idag: 06:43
Har du sovit i din egna säng inatt: ja
Har du strumpor på dig nu: nej, hatar strumpor
Är det okej att gråta: det är det
När grät du senast: nyss för jag blev tvungen att lyssna på Always on my mind efter jag svarade på frågan där i början
Vad skulle du göra om du vann en miljon: betala bort skulderna, resa med familj och närmaste vännerna, shoppa
Bär du glasögon eller linser: glasögon, fast inte alltid
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nix, men alla kläder har väl märken...? ;0)
När går du upp ur sängen en helgmorgon: om barnen är snälla med oss och låter oss ligga och dra oss så kan jag nog ligga kvar tills framåt 10-snåret med kortare avbrott för att servera barnen frukost(om de inte ids plocka fram fil och müsli själva
Har du piercing: i öronen
Vill du gifta dig: Är gift
Vill du ha barn: gärna ett till men inte i år
Solar du ofta: när det finns varm sol
Är du bra på att laga mat: JA
Är du flygrädd: nej, men jag gillar det inte för jag blir åksjuk
Hur vig är du: som ett kylskåp skämt åsido, vigare än vad jag ser ut att vara faktiskt
Är du musikalisk?: relativt
Vad dricker du helst när du är törstig: vatten
Vilken är din favoritglass: Texas Pecan
Tror du på ett liv efter döden: Ja, hur ska man annars förklara att jag känner av att pappa kommer på besök ibland...?
Tycker du om sushi: Tycker inte att det är något speciellt, men visst kan jag äta det om det inte finns något annat tillgängligt
Vad äter du helst när du ser på film: popcorn
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej, inte nu längre tyvärr eftersom pappa är död
Har du tandläkarskräck: nej, men jag har tandläkarnota skräck
Är du morgon- eller kvällsmänniska: mer morgon än kväll numera
Vilken ögonfärg har du: grönblåbrungula
Har du någon gång gråtit dej till sömns: har hänt
Biter du på naglarna: Nix
Röker du: Nej, slutade helt för snart 6 år sedan
Hur ofta tränar/motionerar du: för sällan men nu ska jag börja att simma minst en gång i veckan, har jag nämnt det...? ;0)
Senaste låt du hörde: minns inte men det var nog nån reklamjingle på tv:n

1 kommentar:

Zazas Nystart sa...

Heeeeej!!!
Inte illa att jag lyckats "impa" på dej =0)!
Kramar i MASSOR / Zaza