onsdag 18 februari 2009

Back on the track...


Efter att totalt tappat orken och sugen för något pointsräknande över huvud taget så tror jag att jag har hittat rätt spår igen. Jag kommer dock inte att åka in till VV idag utan spar det tills nästa vecka. Jag får väl se då hur pass mycket vågen sticker iväg åt fel håll då. Förhoppningsvis så hinner jag korrigera det hela under veckan som kommer... Jag ska dessutom göra en matsedel under veckan så att jag kommer igång med riktig matlagning igen. Makens medarbetare började undra vad som hänt då maken först kom med ärtsoppa och knäckemackor ena dan och sedan korv och bröd nästa, han som ALLTID brukar ha så bra mat i sina matlådor annars (var det skilsmässa på gång månne)... =0) Idag har han dock pasta med en typ av "tex-mex-köttfärssås" Jag fräste köttfärs, blandade i tacokrydda, passerade tomater, VV-fraiche, 4% vitlöksfärskost, mjölk, maizenaredning, champinjoner, röda bönor och champinjoner SUPERGOTT! Till det åt vi en fräsch gönsallad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bra med matsedel! Brukar sätta mig ner med familjen var söndag och planera för nästkommande veckas middagar så att alla får säga sitt. Funkar superbra! Den där texmex-färsen lät superläcker, har du möjligtvis mängder och pointsvärde på den eller du ögonmåttade? :)

C sa...

Sofia:
Matsedel är toppen, jag har jättesvårt att komma på någon middagsmat om jag inte har någon matsedel, måste verkligen göra en i morgon...
Jag räknade inte ut pointsen men jag hade i ca 450g nötfärs, 1 påse tacokryddor, 1 burk passerade tomater, 1 burk VV-fraiche, ca 50g 4% vitlöksfärskost, 1 burk röda bönor och 1 burk majs samt en skvätt(ca 1-1,5dl)mjölk och lite maizenaredning.